Vernietigen.nl

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN DE GRAAF SECURITY

Artikel 1. Definities

Onder ‘ wederpartij ’ wordt verstaan: de opdrachtgever;
Onder ‘ opdrachtnemer ’ wordt verstaan: De Graaf Security, gevestigd Hertzstraat 10 te (1446 TG) Purmerend, Kamer van Koophandel
Hoorn nummer 36051880.
Onder ‘ opdracht ’ wordt verstaan: de diensten die opdrachtnemer in opdracht van de wederpartij aan deze verleent zoals kan worden
gespecificeerd in de met wederpartij individueel af te sluiten overeenkomst van opdracht;

Artikel 2. Toepasselijkheid.

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten met opdrachtnemer, inzake alle door
    opdrachtnemer te verrichten activiteiten van welke aard dan ook, voor zover niet nadrukkelijk anders schriftelijk is
    overeengekomen. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden hebben slechts gelding voor zover deze door de directie van
    opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk zijn bevestigd.
  2. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de wederpartij blijven buiten toepassing.
  3. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden naar het oordeel van de bevoegde rechter in strijd mocht zijn met de wet,
    openbare orde of goede zeden, dan doet dit geen afbreuk aan de geldigheid van de overige bepalingen van deze voorwaarden.
    Indien bepalingen nietig verklaard c.q. vernietigd worden op het verzoek van de wederpartij dan zal de wederpartij reeds nu voor
    alsdan gebonden zijn aan de daarvoor door opdrachtnemer in de plaats te stellen bepalingen, welke bepalingen zoveel mogelijk de
    oorspronkelijke bedoeling van de nietige c.q. vernietigde bepalingen benaderen doch zonder daarbij ongeldig te zijn.

 

Artikel 3. Aanbiedingen.

  1. Alle aanbiedingen, offertes, prijsopgaven, folders, drukwerken, adviezen en dergelijke door opdrachtnemer gedaan of verstrekt,
    zijn van algemene aard en vrijblijvend en binden opdrachtnemer niet, tenzij door opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk anders
    aangegeven.
  2. Alle in aanbiedingen, offertes, prijsopgaven, folders, drukwerken, adviezen en dergelijke opgenomen bedragen zijn exclusief
    omzetbelasting en alle andere van overheidswege opgelegde heffingen welke in verband met de overeenkomst en de uitvoering
    daarvan zijn of worden verschuldigd.
  3. Aanbiedingen zijn gebaseerd op door de wederpartij bij aanvragen verstrekte gegevens.

 

Artikel 4. Overeenkomsten.

  1. Een overeenkomst met opdrachtnemer komt eerst tot stand doordat de wederpartij tijdig en schriftelijk een door opdrachtnemer
    gedane aanbieding aanvaardt en deze aanvaarding door opdrachtnemer uitdrukkelijk en schriftelijk is bevestigd dan wel door
    schriftelijke aanvaarding door opdrachtnemer van een opdracht van de wederpartij die niet vooraf is gegaan door een
    (schriftelijke) aanbieding van opdrachtnemer.
  2. Indien en voor zover geen schriftelijke bevestiging van aanvaarding van de opdracht plaatsvindt door wederpartij en/of
    opdrachtnemer, of geen ondertekening plaatsvindt door wederpartij en/of opdrachtnemer van de overeenkomst van opdracht,
    wordt de inhoud van de overeenkomst bepaald door het vermelde op de door opdrachtgever verstrekte registratiebon, geleidebon
    of opdrachtbon.
  3. Een overeenkomst wordt aangegaan voor de in de overeenkomst van opdracht dan wel schriftelijke bevestiging van
    opdrachtnemer aangegeven bepaalde tijd. Voor zowel opdrachtnemer als voor de wederpartij geldt een opzegtermijn van 3
    maanden, waarbij uitsluitend tegen het einde van de overeengekomen periode schriftelijk kan worden opgezegd.
  4. Indien het bepaalde in artikel 4 lid 2 van toepassing is, wordt geacht de overeenkomst tussen wederpartij en opdrachtnemer te zijn
    aangegaan voor de periode van één jaar met voor zowel de opdrachtnemer als voor de wederpartij een opzegtermijn van 3
    maanden, waarbij uitsluitend tegen het einde van de overeengekomen periode schriftelijk kan worden opgezegd. Bij het ontbreken
    van een schriftelijke opzegging zal de opdracht geacht worden te zijn verlengd voor telkens één jaar.
  5. Eventuele latere aanvullingen c.q. veranderingen op voormelde overeenkomsten worden eerst door schriftelijke bevestiging van
    opdrachtnemer bindend, hieronder wordt mede verstaan het verstrekken van een registratiebon, geleidebon of opdrachtbon door
    opdrachtnemer aan de wederpartij. Het is derhalve de wederpartij uitdrukkelijk niet toegestaan mondeling met een werknemer van
    opdrachtnemer de overeenkomst aan te vullen dan wel te veranderen.

 

Artikel 5. Uitvoering van de overeenkomst.

  1. In het geval van opdracht tot afvoer van vertrouwelijke materialen handelt opdrachtnemer conform het bepaalde in EG-richtlijn
    95/46 en DIN32757-1. In alle gevallen is de opdracht beperkt tot hetgeen bij de betreffende overeenkomst is omschreven. Indien
    opdrachtnemer naar haar oordeel meer werk verricht dan hetgeen bij de betreffende overeenkomst is omschreven, is
    opdrachtnemer gerechtigd een meerprijs apart bij de wederpartij in rekening te brengen.
  2. Opdrachtnemer is uitsluitend gerechtigd om in overleg met en met voorafgaande schriftelijke toestemming van de wederpartij, de
    opdracht of een gedeelte daarvan door derden te laten uitvoeren.
  3. Door opdrachtnemer opgegeven termijnen zijn altijd indicatief en naar beste weten vastgesteld. Zij gelden derhalve niet als een
    uiterste termijn. Indien te voorzien is dat een genoemde termijn zal worden overschreden, zal opdrachtnemer de wederpartij dit zo
    spoedig mogelijk laten weten. De uitvoering van opgedragen diensten mag wegens overschrijding van een termijn niet door de
    wederpartij worden geweigerd. In dat geval is opdrachtnemer gerechtigd haar verplichtingen na te komen op een met de
    wederpartij nader overeen te komen datum.

 

Artikel 6. Overmacht.

  1. Onder overmacht wordt verstaan, elke buiten de directe invloed van opdrachtnemer liggende of voor haar redelijkerwijze niet te
    overzienbare omstandigheid, die de nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert.
  2. Dergelijke omstandigheden zijn onder meer: beperkende overheidsmaatregelen, epidemieën, mobilisatie, oorlog, revolutie,
    staking, natuurrampen, inbeslagneming, beslaglegging, onderbreking der productie van leveranciers van opdrachtnemer geheel of
    gedeeltelijk in gebreke blijven van een derde van wie zaken of diensten worden ontvangen of gebrek aan grondstoffen,
    halffabrikaten, hulpstoffen en/ of energie, en ieder ander buiten de directe invloed van opdrachtnemer liggende of elke voor haar
    redelijkerwijze niet voorziene omstandigheid, op grond waarvan opdrachtnemer, indien een zodanige omstandigheid haar bekend
    was geweest ten tijde van het sluiten van betreffende overeenkomst, deze overeenkomst niet of niet onder gelijke voorwaarden
    zou hebben gesloten.
  3. Wanneer bij overmacht nakoming van en overeenkomst redelijkerwijze niet van opdrachtnemer kan worden verlangd, heeft
    opdrachtnemer het recht om het uitvoeren van betreffende overeenkomst op te schorten dan wel deze overeenkomst, zonder
    rechterlijke tussenkomst en zonder zelf tot enige schadevergoeding gehouden te zijn, geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
  4. Nakoming in een of meer gevallen onder omstandigheden zoals omschreven in lid 2, tast het recht niet aan om in volgende
    gevallen van overmacht van de bevoegdheid tot opschorting of ontbinding gebruik te maken.
  5. Na een periode van 6 (zes) maanden gerekend vanaf het moment dat de overmachtsituatie is ingetreden, heeft de wederpartij het
    recht de overeenkomst te ontbinden.

 

Artikel 7. Prijs

  1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zijn de prijzen steeds exclusief B.T.W.
  2. De opdrachtnemer is gerechtigd om de prijs aan te passen, indien en voor zover de kostprijs van de door opdrachtnemer uit te
    voeren activiteiten een verhoging ondergaat. Deze kostprijs is samengesteld uit een aantal factoren zoals grondstoffen, energie,
    kapitaal, arbeid en be/verwerkingskosten. Van iedere verhoging zal opdrachtnemer op verzoek en te goeder trouw verantwoording
    afleggen. Indien de overeengekomen prijs, anders dan wegens toegenomen be/verwerkingskosten, wordt verhoogd met meer dan
    5% per periode van zes maanden heeft de wederpartij het recht de overeenkomst door opzegging te ontbinden met inachtneming
    van een opzegtermijn van eveneens zes maanden. De vergoeding ter zake van het transport wordt jaarlijks op 1 januari
    geïndexeerd conform de normen van het NEA. De vergoeding ter zake de kosten van archiefopslag worden jaarlijks op 1 januari
    geïndexeerd conform de Consumenten prijsindex verstrekt door het Centraal Bureau voor de Statistiek. Tenzij schriftelijk anders
    overeengekomen.
  3. De kosten verbonden aan vergunningen, rechten en belastingen, welke benodigd zijn voor het plaatsen van containers en
    eventueel ter zake verbeurde boetes komen voor rekening van de wederpartij.

 

Artikel 8. Betalingscondities

  1. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, dient betaling van de door opdrachtnemer gefactureerde bedragen te geschieden in
    Euro’s, a contant, per bank of giro binnen 30 dagen na factuurdatum, onverminderd het recht van opdrachtnemer om
    vooruitbetaling te verlangen van de gehele prijs of een deel daarvan en/ of zekerheid te verlangen voor de betaling daarvan.
    Opdrachtnemer is vrij in de keuze van de te stellen zekerheid. De wederpartij is ten aanzien van de prijs niet gerechtigd tot enige
    verrekening, aftrek of opschorting uit welke hoofde dan ook.
  2. Indien de wederpartij niet betaalt binnen de overeengekomen betalingstermijn of op het overeengekomen tijdstip, dan is deze
    direct in verzuim zonder dat daartoe een ingebrekestelling vereist is. Vanaf het tijdstip dat de wederpartij in verzuim is, is deze
    over het uitstaande bedrag een rente van 1 % per maand verschuldigd alsmede alle ter zake gemaakte dan wel te maken
    buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten ter incassering van het nog verschuldigde bedrag, waarbij deze geacht worden
    minimaal 15 % van die prijs te bedragen doch nooit minder dan € 250 (Zegge: tweehonderdenvijftig euro). Opdrachtnemer
    behoudt zich het recht voor het innen van de aan haar verschuldigde bedragen aan derden toe te vertrouwen dan wel haar
    vordering op de wederpartij aan derden over te dragen.
  3. Indien de wederpartij de verplichtingen in lid 1 van dit artikel niet nakomt dan wel in verzuim is met de betaling van een of meer
    facturen, dan wordt de wederpartij geacht in verzuim te zijn met de betaling hiervan zonder dat daartoe een ingebrekestelling
    vereist is. Indien het voorgaande zich voordoet, kan opdrachtnemer ofwel ineens alle openstaande bedragen alsmede de rente,
    kosten en schade ter zake van de wederpartij vorderen ofwel kan opdrachtnemer door middel van een schriftelijke verklaring
    gericht aan de wederpartij de overeenkomst als ontbonden beschouwen en de containers op kosten van de wederpartij onverwijld
    weer tot zich nemen, dat onverminderd het recht van opdrachtnemer om ter zake volledige schadevergoeding van de geleden en
    toekomstige schade te vorderen.
  4. Opdrachtnemer is gerechtigd zaken, documenten en gelden van wederpartij voor diens rekening en risico terug te houden totdat de
    vorderingen van opdrachtnemer op wederpartij, uit welken hoofden die ook zijn, geheel zijn voldaan.
  5. Alle zaken, documenten en gelden die opdrachtnemer, uit welken hoofde dan ook, onder zich heeft en/of zal krijgen, strekken haar
    tot onderpand van haar vorderingen die zij ten laste van wederpartij heeft en/of zal verkrijgen. Opdrachtnemer is gerechtigd om
    dit pand- en/of retentierecht uit te oefenen voor hetgeen wederpartij nog aan opdrachtnemer verschuldigd mocht zijn in verband
    met voorgaande opdrachten.

Artikel 9. Reclames en garantie.

  1. Indien de wederpartij klachten heeft over de door opdrachtnemer geleverde diensten, dient zij dit onverwijld na uitvoering van de
    betreffende dienst schriftelijk te melden aan opdrachtnemer. Reclames die na 8 dagen worden gemeld, worden niet geaccepteerd.
  2. Opdrachtnemer voert alle opdrachten met zorg en naar beste vermogen uit en stelt alles in het werk om het beoogde resultaat te
    behalen.

Artikel 10. Huur van containers.

  1. Opdrachtnemer bedient zich ter uitvoering van de overeenkomst van containers. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders
    overeengekomen, zijn en blijven deze containers eigendom van opdrachtnemer. Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele
    aansprakelijkheid voor containers die niet haar eigendom zijn.
  2. Opdrachtnemer verhuurt de containers aan de wederpartij. De duur van deze huurovereenkomst is gelijk aan de duur van de
    overeenkomst van de opdracht, conform het bepaalde in artikel 4.

Artikel 11. Gebruik containers.

  1. De wederpartij zal de containers gedurende de gehele duur van de overeenkomst behoorlijk gebruiken overeenkomstig de
    bestemming. Behoudens schriftelijke toestemming van opdrachtnemer is de wederpartij niet bevoegd de containers zelf of door
    een ander dan de door opdrachtnemer aangewezen vervoerder te (laten) verplaatsen of ledigen.
  2. De inhoud van de containers dient vrij te zijn van vuil en vocht. In het bijzonder is het de wederpartij niet toegestaan om in de
    containers zaken te werpen die brandend, smeulend, giftig, stank veroorzaken, zelfontvlambaar, ontplofbaar, zelfontvlambaar, in
    aanraking met water brandbare gassen ontwikkelend zijn, dan wel zaken die schade kunnen veroorzaken aan de gezondheid van
    mens, dier, gewas, bodem of grondwater dan wel zaken die milieuhygiënisch, esthetisch of technisch moeilijk verwerkbaar zijn,
    dan wel zaken als pathologisch, destructie – en radioactief afval, autobanden, bussen en drums etcetera.
  3. De containers mogen nimmer buiten en/ of onbeheerd opgesteld worden.
  4. De wederpartij is aansprakelijk voor alle schade die voortvloeit uit het niet nakomen van verplichtingen die voortvloeien uit dit
    artikel.
  5. De containers zijn bestemd voor het inzamelen van door opdrachtnemer af te voeren materialen. Het papieren archiefmateriaal
    hoeft niet ontdaan te worden van nietjes, paperclips, binddraden, archiefdozen, ordners, etc. Digitaal archiefmateriaal (diskettes,
    cd-rom’s, tapes en dergelijke) mogen niet met het papier worden vermengd.

Artikel 12. Gebruik van opslagboxen.

  1. De wederpartij heeft tijdens openingstijden toegang tot de opslagbox die in het geheel door hem gehuurd is. De medewerkers van
    de wederpartij dienen zich te legitimeren bij bezoek aan de opslaglocatie en dienen zich te houden aan de op het terrein geldende
    regels. Indien de huisregels overtreden worden dan is wederpartij aansprakelijk voor alle schade die hier uit voortkomt.
  2. De wederpartij mag geen veranderingen aanbrengen aan de opslagboxen.
  3. De opslagboxen mogen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen met opdrachtnemer, alleen gebruikt worden voor de opslag van
    archief en datadragers. Wederpartij is aansprakelijk voor alle schade die ontstaat door het in opslag bewaren van andere zaken dan
    hiervoor genoemd.

Artikel 13. Verzekeringen.
De voor opslag aan opdrachtnemer toevertrouwde zaken zijn door opdrachtnemer op geen enkele wijze verzekerd. Wederpartij
dient mitsdien zelf voor het sluiten van de door hem gewenste verzekering(en) zorg te dragen.

Artikel 14. Onderhoud.

  1. De wederpartij zal de containers gedurende de gehele duur van de overeenkomst in uitstekende staat van onderhoud houden,
    waarbij zij het onderhoud– en/ of bedieningsinstructies nauwgezet zal volgen.
  2. Wederpartij is verplicht tijdig passende maatregelen te nemen ter voorkoming en beperking van schade aan de containers. Zij is
    verplicht elke schade en ieder gebrek of storing onverwijld aan opdrachtnemer te melden en dit binnen 24 uur schriftelijk te
    bevestigen.
  3. Alle reparaties zullen door of vanwege opdrachtnemer worden verricht. Reparaties die noodzakelijk zijn ten gevolge van normale
    slijtage, zijn voor rekening van opdrachtnemer. In alle gevallen waaronder o.a. wordt begrepen onjuist of onzorgvuldig handelen,
    onvoldoende onderhoud, brand, explosie dan wel schuld van de wederpartij of derden, zijn de kosten van reparatie voor rekening
    van de wederpartij.

Artikel 15. Einde huur of gebruik

  1. De wederpartij wordt geacht de containers in goede staat, goede werking en schoon te hebben ontvangen, tenzij de wederpartij bij
    aflevering van de containers anders heeft aangegeven op de vrachtbrief, het begeleidings- of opdrachtformulier. De wederpartij
    ontvangt bij de containers een sleutel; uitsluitend op aanvraag kan hij meerdere sleutels ontvangen. De wederpartij zal bij het
    einde van de huur of het gebruik de containers met sleutel(s) in de oorspronkelijke staat aan opdrachtnemer teruggeven. De
    wederpartij is niet gerechtigd duplicaten van de sleutels te maken.
  2. De wederpartij zal bij het einde van de huur of het gebruik direct de containers met sleutel(s) ter beschikking van opdrachtnemer
    stellen. Voor iedere dag dat de wederpartij ter zake nalatig is, is zij zonder dat sommatie of ingebrekestelling is vereist, aan
    opdrachtnemer een boete verschuldigd van € 50 met een minimum van € 250 onverminderd het recht van opdrachtnemer op
    volledige schadevergoeding, indien deze meer dan gemeld boetebedrag mocht belopen. Alle kosten van de invordering, zowel
    gerechtelijk als buitengerechtelijk komen voor de kosten van de wederpartij.
  3. De wederpartij is verplicht om alle zaken die zich op, aan of in de containers bevinden en die niet tot de containers behoren, bij
    het einde van de huur of het gebruik op eigen kosten te verwijderen.
  4. Opdrachtnemer is gerechtigd om alle zaken die zich op, aan of in de containers bevinden en die niet tot de containers behoren
    waarvan de wederpartij kennelijk afstand heeft gedaan, op kosten van de wederpartij te laten verwijderen. De wederpartij
    vrijwaart opdrachtnemer voor aanspraken van derden ter zake van deze zaken.
  5. Opdrachtnemer is eveneens gerechtigd om, indien zij dat in het belang van de wederpartij oordeelt, dergelijke zaken of een
    gedeelte daarvan voor rekening en risico van de wederpartij op te slaan, waarvan zij de wederpartij schriftelijk in kennis zal
    stellen. De periode van opslag zal maximaal 2 maanden zijn na afloop waarvan opdrachtnemer de opgeslagen zaken openbaar dan
    wel onderhands kan verkopen waarbij zij de behaalde opbrengst na aftrek van opslagkosten, verkoopkosten en eventuele
    verrekening met vorderingen van opdrachtnemer op de wederpartij, aan de wederpartij zal uitkeren. De wederpartij is gerechtigd
    om de zaken gedurende de periode van opslag van opdrachtnemer terug te vorderen tegen vergoeding van gemaakte opslagkosten,
    niet betaalde huurpenningen en eventuele bijkomende kosten.
  6. Zodra de archiefopslag overeenkomst eindigt zal aan de wederpartij het zich bij opdrachtnemer bevindende archief ter
    beschikking worden gesteld en is zij gehouden dit in ontvangst te nemen. Eventuele verwijderings- en transportkosten zijn voor
    rekening van de wederpartij.
  7. Indien wederpartij weigert het archief in ontvangst te nemen, zal opdrachtnemer dit gedurende maximaal 3 maanden na het einde
    van de overeenkomst ten behoeve van de wederpartij in bewaring houden tegen de dan geldende tarieven voor opslag en beheer
    van archieven. Is het archief na afloop van 3 maanden nog steeds niet door wederpartij in ontvangst genomen tegen betaling van
    al hetgeen verschuldigd is, dan is opdrachtnemer gerechtigd het archief op kosten van wederpartij te laten vernietigen.

Artikel 16. Ontbinding.

  1. Ingeval de wederpartij de verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst of de algemene voorwaarden niet nakomt, enige
    voorwaarde die verbonden is aan een door opdrachtnemer verleende toestemming niet nakomt, de vrije beschikking over haar
    vermogen of een deel daarvan verliest, in staat van faillissement wordt verklaard, surseance van betaling wordt aangevraagd, een
    akkoord buiten faillissement aanbiedt of indien beslag wordt gelegd op haar zaken, dan worden alle openstaande facturen direct
    opeisbaar, en wordt de wederpartij geacht in verzuim te zijn met de betaling hiervan zonder dat daartoe een ingebrekestelling
    verreist is en heeft opdrachtnemer het recht ofwel ineens alle openstaande bedragen alsmede de rente, kosten en schade ter zake
    van de wederpartij te vorderen ofwel de overeenkomst zonder nadere sommatie of ingebrekestelling en zonder rechterlijke
    tussenkomst te ontbinden en de containers onverwijld weer tot zich te nemen, onverminderd het recht van opdrachtnemer op
    volledige schadevergoeding.
  2. De wederpartij verbindt zich jegens opdrachtnemer om haar onverwijld op de hoogte te brengen van een eventuele beslaglegging
    op haar (on)roerende zaken of op de containers of een gedeelte daarvan, alsmede van haar faillissement of aanvrage tot surseance
    van betaling. Zij zal tevens de beslagleggende deurwaarder, curator of bewindvoerder onverwijld inzage geven in de met
    opdrachtnemer gesloten overeenkomst.

Artikel 17. Derden.
Het is de wederpartij niet toegestaan de containers geheel of gedeeltelijk aan derden in huur of gebruik te geven, te verpanden, in
eigendom tot zekerheid over te dragen of te bezwaren.

Artikel 18. Belastingen, heffingen en rechten.
Alle belastingen, heffingen en rechten die in verband met de plaatsing van de containers zijn of worden geheven, zijn voor
rekening van de wederpartij, evenals schade dan wel boete ontstaan of opgelegd tengevolge van het niet voldoen aan wettelijke
en/ of andere voorschriften van overheidswege.

Artikel 19. Lediging van containers.
Opdrachtnemer wordt na lediging van de containers van rechtswege eigenaar van de zaken die zich voor lediging in de containers
bevonden en kan daarover na vernietiging naar goeddunken beschikken.

Artikel 20. Toegang.
Opdrachtnemer of door opdrachtnemer toe te wijzen personen zijn te allen tijde gerechtigd de plaatsen te betreden alwaar de
containers zich bevinden en deze containers te onderzoeken

Artikel 21. Kosten.
Alle kosten die opdrachtnemer moet maken ter verkrijging of behoud van haar rechten voortvloeiende uit de met de wederpartij
gesloten overeenkomst, waaronder zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke kosten als honoraria van raadslieden begrepen, zijn
voor rekening van de wederpartij.

Artikel 22. Zorgplicht archiefopslag.

  1. Opdrachtnemer is gehouden het bij haar opgeslagen archief in goede en geordende staat te bewaren en dit – indien wederpartij op
    dat moment aan haar verplichtingen jegens opdrachtnemer heeft voldaan – op eerste afroep van wederpartij te bezorgen zonder
    dat dit tot verval of restitutie van enig bewaarloon leidt.
  2. Opdrachtnemer zal er voor zorgen dat het bij haar in bewaring zijnde archief, bij uitsluiting van anderen, op verzoek van
    wederpartij aan een daartoe door laatstgenoemde schriftelijk gemachtigde ter inzage wordt gegeven. Gedurende de periode van
    inzage draagt opdrachtnemer geen enkele verantwoordelijkheid voor het ter inzage verstrekte gedeelte van het archief.
  3. Opdrachtnemer alsmede alle bij haar in diens zijnde personeelsleden zijn gehouden alle door wederpartij verstrekte of in bewaring
    gegeven documenten of informatie vertrouwelijk te behandelen.
  4. Indien opdrachtnemer zorgdraagt voor het beheer vangt het beheer aan nadat de inhoud van het archief is beschreven en
    geregistreerd en door opdrachtnemer in opslag is genomen. Zonder dat dit gevolgen heeft voor de verantwoordelijkheid van
    wederpartij, is opdrachtnemer gerechtigd te controleren of de inhoud van tot het archief behorende dozen, enveloppen, ordners,
    e.d. overeenstemt met de beschrijving.
  5. Wederpartij is gehouden overeenkomstig de door opdrachtnemer gehanteerde administratieve- en veiligheidsinstructies te
    handelen, onder meer met betrekking tot inname, teruggave en ter inzage verstrekking van archiefstukken, de machtiging van
    derden door wederpartij,

Artikel 23. Aansprakelijkheid opdrachtnemer.

  1. Eventuele voor opdrachtnemer uit deze overeenkomst voortvloeiende aansprakelijkheid voor schade ontstaan aan of door diefstal,
    verlies of vermissing van de aan haar toevertrouwde archieven wordt slechts aanvaardt vanaf het moment van de
    inontvangstneming daarvan door opdrachtnemer tot aan het moment van de aflevering daarvan aan de wederpartij of degene die
    deze daarvoor heeft aangewezen, en wel ten belope van maximaal de aansprakelijkheidslimiet als hierna vermeld. De
    aansprakelijkheid van opdrachtnemer is niet van toepassing op archieven die in boxen staan waar de wederpartij zelf toegang toe
    heeft en/of een sleutel bezit.
  2.  Indien opdrachtnemer toerekenbaar tekort heeft geschoten in haar verplichtingen uit de betreffende overeenkomst met de
    wederpartij dan wel haar personeel schade veroorzaakt bij de wederpartij bij uitvoering van de overeenkomst door opzet of
    bewuste roekeloosheid dan is opdrachtnemer in geen geval aansprakelijk voor de gevolgschade of indirecte schade, waaronder
    onder meer begrepen schade wegens gederfde winst of gemiste besparingen en is in alle gevallen de schade beperkt tot de door
    wederpartij daadwerkelijk gemaakte reconstructiekosten en het factuurbedrag, verminderd met de door opdrachtnemer afgedragen
    omzetbelasting, met een maximum van € 25.000, – (zegge: vijfentwintigduizend euro).

Artikel 24. Aansprakelijkheid wederpartij.
De wederpartij is aansprakelijk voor alle schade aan de geplaatste containers, tenzij zij aantoont dat de schade is te wijten aan
opzet of grove schuld van opdrachtnemer.

Artikel 25. Geschillen en toepasselijk recht.

  1. Alle geschillen, betrekking hebbende op een overeenkomst of de uitvoering van een overeenkomst tussen de wederpartij en
    opdrachtnemer, die niet in onderling overleg tussen de partijen kunnen worden opgelost, zullen worden voorgelegd aan de
    bevoegde rechter in het rechtsgebied waarbinnen opdrachtnemer is gevestigd. Opdrachtnemer heeft het recht een geschil, in
    afwijking van het voorgaande, voor te leggen aan de bevoegde rechter in het gebied waarbinnen de wederpartij is gevestigd.
  2. De overeenkomsten tussen de wederpartij en de opdrachtnemer worden beheerst door het Nederlandse recht.
Je winkelwagen is momenteel leeg.